Bij Noor
Coaching & advies 

Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen. 

Wordt coaching vergoed?

Nee, mijn coaching komt niet in aanmerking voor vergoeding vanuit de zorgverzekeraars. Wellicht zou je de kosten op kunnen geven bij de Belastingdienst.

Wij zijn gescheiden ouders. Heb je toestemming nodig van ons beiden als je ons kind gaat coachen?

Ja, ik start met een traject (met een kind onder de 16 jaar) met toestemming van beide biologische ouders*. Dit is wettelijk verplicht.

Is er een wachtruimte aanwezig?

Er is geen wachtruimte aanwezig aangezien ik vanuit huis werk. Mijn afspraken plan ik met ongeveer een half uur ertussen. De kans dat andere kinderen en/of ouders elkaar treffen is daardoor zeer klein. Het half uur tussen twee afspraken heb ik ook nodig om af te ronden na een sessie en mij voor te bereiden op de volgende sessie.

Ik kom met de auto: waar kan ik dan parkeren?

Mijn praktijk is gelegen in een woonwijk, hier is voldoende ruimte om te parkeren. 

Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer, kan ik bij jouw praktijk komen?

Op 5 min van mijn praktijk is een busstation gelegen. Deze rijdt o.a. van en naar station Hoorn. Vanaf station Hoorn is mijn praktijk ook lopend te bereiken (15 min) of per OV fiets (8 min). 

Zijn de afspraken met mijn kind alleen of mag ik erbij zijn als ouder

Het is geheel afhankelijk van de vraag en/of behoefte van jouw* kind of er een ouder bij aanwezig is. Er zijn kinderen die het prettig vinden als de ouder erbij blijft, de ander vindt het juist fijn als ze zonder ouder bij mij in de praktijk zijn. Er wordt ook wel een eigen knuffel meegenomen, als het kind zich daar prettig bij voelt. 

Ik werk minimaal één keer met één of beide ouders erbij, dat kan een deel van de sessie zijn of de gehele sessie. 

Wat kan ik als ouder doen in de tussentijd als mijn kind bij jou in de praktijk is?

In de omgeving van mijn praktijk is het Hof van Hoorn, waar je verschillende grotere winkelketens vindt. Ook is op loopafstand een winkelcentrum waar je voor boodschappen terecht kunt. 

Hoe zit het met mijn privacy?

Mijn praktijkruimte bevindt zich op de eerste etage van mijn huis. Daar heb ik een afgesloten ruimte waar wij niet gestoord worden. Tevens worden de afspraken met tussenruimte gepland en komt het daardoor zelden voor dat je een afspraak (ervoor of erna) tegenkomt.

Mocht het zo zijn dat de etage niet bereikt kan worden dan kan de sessie ook in mijn woonkamer plaatsvinden. Dit gebeurt altijd in overleg. 

Hoe zit het met beroepsgeheim?

Ik heb de plicht om geen gegevens of inhoud van de gesprekken met anderen te delen zonder de toestemming van jouw kind en jou als ouder(s). In geval van overleg met derden (school en dergelijke) vraag ik eerst welke informatie er besproken mag worden. Tevens zal ik niet zomaar informatie delen die jouw kind mij in vertrouwen heeft verteld. Wanneer ik van mening ben dat het van belang is dat bepaalde informatie gedeeld wordt (o.a. als ik mij zorgen maak om de gemoedstoestand, de ontwikkeling en dergelijke), doe ik dat zoveel mogelijk in overleg met jouw kind. 

Ik wil je graag bellen, kan dat?  

Dat kan als je in het bezit bent van mijn visitekaartje of een e-mail van mij hebt ontvangen, daar staat mijn 06-nummer vermeld. Het kan zijn dat ik niet op kan nemen, spreek dan gerust mijn voicemail in, zodat ik je kan terugbellen. Geen visitekaartje of e-mail ontvangen? Vul dan een "bel-mij-terug verzoek" in of stuur een mail (via contact)! Ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Heb je een wachtlijst?

Op dit moment is er geen wachtlijst.                  

In drukkere periodes hanteer ik een wachtlijst op volgorde van aanmelding. Mocht de wachttijd té veel oplopen, kan ik eventueel een collega-coach adviseren die met jullie aan de slag kan indien gewenst.

Wil je weten of er een wachtlijst is en zo ja, hoe lang het gaat duren voordat we een traject kunnen starten? Bel of mail even!

Ik wil heel graag gebruik maken van jouw coaching, alleen zit je helemaal niet in mijn omgeving.

Ik ben voorstander van live contact en moet hierin dan ook aangeven dat ik je voor coaching door mij graag in mijn praktijk zie. De huidige tijd maakt dat ik een eerste gesprek, intake, ook via skype zou kunnen laten plaatsvinden, alleen als er sprake is van een afstand > 50 km. Daarna zullen wij elkaar voor de sessies ontmoeten in mijn praktijk. 

Hoeveel sessies heeft mijn kind nodig?

Ik werk in mijn praktijk met trajecten van drie of vijf sessies. Dit is wat het meest gebruikt wordt. Toch geef ik aan dat coachen maatwerk is, dat wil zeggen dat ik het afstem op de vraag.  Indien ik inschat dat er meerdere sessies nodig zijn zal ik dit, na het intakegesprek, aangeven. Ik kom dan ook met een prijsafspraak bij het maatwerk-traject. 

Welke betalingsvoorwaarden heb je?

Het traject wordt voorafgaand aan de start betaald in één termijn. Er kan ook in twee of drie termijnen betaald worden, waarbij 5 % extra administratiekosten worden gerekend.

Wanneer het betalingstermijn wordt overschreden, zal er geen sessie plaatsvinden alvorens het openstaande bedrag is voldaan.

Indien noodzakelijk kunnen hier, in overleg, andere afspraken over gemaakt worden.   

Is er een verzekering afgesloten voor jouw praktijk?  

Ik heb mij aangesloten bij beroepsvereniging Adiona, hier ben ik ook verzekerd.

 


 * voor zijn kan ook haar worden gelezen / voor hij kan ook zij worden gelezen / voor ouder(s) kan ook verzorger(s) worden   gelezen / voor jou(w) kan ook jullie worden gelezen.


 
E-mailen
Instagram