Hieronder geef ik kort weer welke onderdelen er zijn in mijn praktijk.
Intakegesprek
In een intakegesprek ga ik met ouder(s)* en kind in gesprek over de vraag waar tegenaan gelopen wordt. Daarnaast stel ik enkele vragen om jullie beter te leren kennen. Ik vind het van belang beide partijen te leren kennen omdat de ervaring heeft geleerd dat waar de vraag om draait een samenspel kan zijn van kind en ouder(s). Beiden zijn met elkaar verbonden.
Coach-Sessie
Zoals bij mijn tarieven staat aangegeven werk ik in trajecten. Dat houdt in dat ik jouw* kind enkele keren in mijn praktijk zie.
Het is lastig uit te leggen wat ik in een sessie (samenkomst) doe, dit is geheel afgestemd op de vraag. Ik zet verschillende activiteiten in om te kijken wat er achter de vraag verborgen ligt. Dit kan een spel zijn, knutselen, een doe-activiteit enz.
Hoe vaak jouw kind komt voordat helder is wat achter de vraag verborgen ligt is voor elk kind anders. Belangrijker is het antwoord op de vraag en dat hier samen aan gewerkt wordt.
Ik zie ieder kind als uniek persoon die daarnaast in verbinding staat met zijn* ouder(s). Daarom vind ik het van belang dat één of beide ouder(s) een deel van een coach-sessie aanwezig is/zijn. Soms vraag ik of één of beide ouder(s) een hele coach-sessie aanwezig wil(len) zijn.
Advies
Een advies vindt veelal telefonisch plaats. Ik maak een bel-afspraak van max. 30 minuten. Daarin kan de vraag gesteld worden of reageer ik op de vraag die per mail kenbaar is gemaakt. Bij een traject zal in onderling overleg afgestemd worden op welke momenten contact wordt gezocht.
* voor zijn kan ook haar worden gelezen / voor hij kan ook zij worden gelezen / voor ouder(s) kan ook verzorger(s) worden gelezen / voor jou(w) kan ook jullie worden gelezen.